- Ameryka Północna (103)
- Stany Zjednoczone (87)
- Kanada (16)
- Ameryka Środkowa (48)
- Meksyk (48)
- Ameryka Południowa (11)
- Brazylia (11)
- Australia i Oceania (20)
- Azja (447)
- Tajlandia (59)
- Malezja (3)
- Birma (Myanmar) (52)
- Kambodża (250)
- Indonezja (11)
- Singapur (6)
- Izrael (8)
- Zjednoczone Emiraty Arabskie (3)
- Oman (26)
- Sri Lanka (24)
- Turcja (10)
- Afryka (19)
- Europa (439)
- Hiszpania (Katalonia) (7)
- Hiszpania (27)
- Włochy (29)
- Wielka Brytania (4)
- Francja (15)
- Polska (286)
- Niemcy (11)
- Czechy (10)
- Grecja (36)
- Cypr (16)
- Off-topic
- Wszystkie
KONTRAPUNKT dzień IX
Teatr KANA jest teatrem OFF-u i dlatego propozycje KONTRTAPUNKTU odstające od głównego nurtu są właśnie tam wystawiane.
Najczęściej są to spektakle odważne, poruszające bolesne sprawy społeczne i obyczajowe, a czasami są to happeningi.
Dzisiejszy spektakl trudno zakwalifikować do konkretnej kategorii, bo miał elementy każdej z nich.
Na scenie dużo się działo, a interpretacja tego, co głównie oglądaliśmy, bo tekstu mówionego było mniej, może być bardzo dowolna.
Aktorzy fizycznie dali z siebie wszystko i jeszcze więcej...
„Usta/lenia"
"Usta/lenia" to autorski spektakl Edwarda Gramonta lidera i założyciela Teatru TERMINUS A QUO, w którym kolejny raz demaskuje polską obyczajowość. Spektakl utrzymany jest w lekkim, humorystycznym tonie, choć emanuje sarkazmem i ironią. Autor porusza problem wiary, choć „tworzywem wyjściowym" jest kabaretowy ton zdeformowanej legendy o Robin Hoodzie. Ta zdawałoby się nie przystająca do polskiej rzeczywistości legenda pozwala wyraźnie wybrzmieć ironicznej prawdzie o religii i wierze. Jest też w tym trochę mitologii greckiej, ale w sumie nie o Zeusie tutaj mowa.
Przestawienie środka ciężkości złożonych spraw wiary, o której napomina się jakby mimochodem, jakby od niechcenia, jakby bez związku z całością, nie sprawia jednak, że poruszając tak ważne sprawy społeczno-obyczajowe, elementy teatralne czy kabaretowe ustępują publicystyce czy demagogii.