Powrót do domu

Na stacji pociągów podmiejskich RER kończymy nasz pobyt w Paryżu. Stąd na lotnisko, do Berlina i do domu. Cała podróż trwała tym razem 12 godzin, bo były spore przerwy i dużo czekania. WAŻNE SPOSTRZEŻENIE: Na lotniskach w Berlinie i w Paryżu - bezwzględnie trzeba nosić maski! I wszyscy tego przes...

Pożegnalny spacer nocą

I tak się przyszło rozstać... Ale jeszcze późno-wieczorny spacer w dzielnicy, gdzie pełno jest restauracji, ale najwyraźniej to te dla młodszych klientów i mniej zamożnych. Skąd ta młodzież ma kasę na siedzenie i popijanie w lokalach? Ale najważniejsze, że cieszą się życiem i nie bardzo przejmują...

Słoneczna niedziela w P.

Od dziesiątej  rano do czwartej po południu daliśmy ostro popracować naszym nogom i mimo korzystania z metra przedreptaliśmy kilkanaście tysięcy kroków. Doceńcie to, proszę. I poczytajcie trochę i pooglądajcie zdjęcia z Paryża anno domini 2022. Nogi was od tego nie zabolą! Obecnie w stolicy Francj...

W Operze

Przejęci czekającym nas wydarzeniem w Operze nie sprawdziliśmy godziny spektaklu i dlatego dotarliśmy na plac Opery na 2 godziny przed czasem... Mieliśmy więc okazję przyglądać się tłumom na placu i wypełnionym restauracjom.  Trochę chłodno (ok.12 st.) mimo błękitnego nieba, więc "marnotrawiliśmy"...

Wieczór w operze w Palais Garnier (Opera Narodowa)

Niektórzy jadą do Rzymu, aby zobaczyć papieża, inni do Paryża, aby obejrzeć show w Folie Bergère. My jesteśmy tutaj m.in. po to, aby wspierać polskich artystów odnoszących sukcesy poza granicami kraju. Dziś obejrzymy w Operze Narodowej spektakl „Ciche Miejsce”. Za Gazetą Wyborczą (Anna S. Dębowsk...

Notre Dame jeszcze smutna

Dziś rano (sobota) długi spacer po Île de la cité (serce Paryża). Z zadumą oglądaliśmy odbudowę katedry Notre Dame, co tawa już kilka lat i wydaje się, że zajmie jeszcze sporo czasu.   Tłumy turystów, najczęściej w grupach, prowadzane przez rozgadanych przewodników. Najmniej słychać  francuski... ...

Kolekcja braci Morozow

Wszystko już wiadome: Kolekcja prezentowana będzie do 04.04.22, a potem pewnie poczeka w depozycie na lepsze czasy... Powojenne. Zapraszamy zainteresowanych do obejrzenia części kolekcji. Wybór zgodnie z moim gustem (miłość do Cezanna)! Jedenaście sal wystawowych, w każdej tylko kilka, a najwyżej...

Spacer po Paryżu: do Lasku Bulońskiego na wystawę i z powrotem

Poproszę o trochę cierpliwości! Zanim zabiorę Was na wystawę kolekcji Braci Morozow, chcemy pokazać Paryż w wiosenny poranek w drodze do Lasku Bulońskiego, gdzie znajduje się omawiana Galeria Fundacji Luis Vuittona Wiosna w Paryżu. Potem zobaczycie tarasy tej Galerii, ogrody i ponowną drogę do ce...