- Ameryka Północna (103)
- Stany Zjednoczone (87)
- Kanada (16)
- Ameryka Środkowa (48)
- Meksyk (48)
- Ameryka Południowa (11)
- Brazylia (11)
- Australia i Oceania (20)
- Azja (447)
- Tajlandia (59)
- Malezja (3)
- Birma (Myanmar) (52)
- Kambodża (250)
- Indonezja (11)
- Singapur (6)
- Izrael (8)
- Zjednoczone Emiraty Arabskie (3)
- Oman (26)
- Sri Lanka (24)
- Turcja (10)
- Afryka (19)
- Europa (439)
- Hiszpania (Katalonia) (7)
- Hiszpania (27)
- Włochy (29)
- Wielka Brytania (4)
- Francja (15)
- Polska (286)
- Niemcy (11)
- Czechy (10)
- Grecja (36)
- Cypr (16)
- Off-topic
- Wszystkie
Kładka na Wiśle
Do spektaklu sylwestrowego zostało nam trochę czasu, więc wybraliśmy się na spacer na Powiśle, a celem była nowo zbudowana kładka przez Wisłę.
Szary, mokry dzień i dokuczliwe zimno nie powstrzymało nas od wycieczki na tę atrakcję.
Kładka na Wiśle w Warszawie –kładka pieszo-rowerowa na Wiśle w Warszawie, łącząca Powiśle ze Stara Pragą.
Każda decyzja inwestycyjna jest kontrowersyjna i wywołuje społeczne dyskusje.
„Przy wyborze lokalizacji brano pod uwagę przede wszystkim dwie koncepcje: na wysokości ulicy Karowej lub na wysokości ulicy Ratuszowej. Ostatecznie wybór padł na pierwszą z nich. Jest to kolejna koncepcja zlokalizowania przeprawy przez Wisłę w tym miejscu − w latach 20. XX wieku podjęto decyzję o budowie 1,5-kilometrowego mostu na Wiśle w osi ul. Karowej. Wiosną 1937 rozstrzygnięto konkurs na jego projekt, który wygrała spółka Zieleniewski i Fitzner-Gamper z Krakowa. Sześcioprzęsłowy most miał wspierać się na 5 filarach i być przeznaczony dla ruchu tramwajowego, kołowego oraz pieszego. Zakładana szerokość jezdni wynosiła 17 metrów, a chodników 5 metrów. Patronem mostu miał zostać marszałek Józef Piłsudski.
W miejscu obecnej kładki w lutym 1945 (pod koniec II wojny światowej) saperzy Armii Czerwonej zbudowali prowizoryczny most saperski o drewnianej konstrukcji. Posiadał on 23 przęsła o szerokości 6,5 metra i wyposażony był w chodniki dla pieszych o szerokości 1,5 metra.
Obecna warszawska kładka pieszo-rowerowa to najdłuższa tego typu przeprawa w kraju i jedna z największych w Europie. W skali Polski ma rekordowe 452 metry.”
Poza funkcją komunikacyjną, kładka ma walory widokowe. Z jednej strony na bryłę Stadionu Narodowego, a z drugiej na Stare Miasto.
Dzisiaj te walory zostały nam ograniczone, bo dzień był wyjątkowo ponury, a więc zdjęcia są po prostu szare.